Olli sai tärkeää tietoa kroppansa toiminnasta. Mää tule nimittäin lääkäristä. Selkä o niiku förttis ströpö. En mää oike ymmärtäny ensmäsel kerral mitä see lääkäri mul selitti puhelimes, sen mää ymmärsi, ku see sano, et noi nuareks henkilöks sul o kuule selkä iha paskana. Sit see anto seikkaperäse selostukse lääketieteen termeil et mikä ny o, see olis voinu yhtä hyvi puhu hepreaa. Mut nyy toisel käyntikerral mää pyysi röntgen kuva mukka ja mää sanosi sil lekuril, et selitä mul tää homma ny selkokiälel. Jaa see selitti ja demonstroi. Kattokaas mun seläs o yliliikuva nivelet ja see o niiko nyrkeis puristais kynää ja sitko mää taivu, nii toine nyrkki liikku viis millii yli siit toisest nyrkist ja pakostaki see toine nyrkki painautu kovast sitä kynää vaste. Ja see kynä o mun selkäydinkanava ja siäl oleva hermo ei just tykkää tälläsest puristuksest. Jaa sit siäl oli kaikenmaalima kulumi ja madaltumi ja sit see sano viäl, et mun selkäranka o vähä niiko spiraalimalline, eikä suora. Mää sit ihmettelemä mun sukujuuri, kyl mun pitäs olla suaraselkäne pohojalaane, eikä kiaro karjalaane. Mut see o ny vähä epäselvä tappaus viäl.. No lähete siit sit kirurgi pakeil tuli.

See oli oike miellyttävä lääkäri. Nelikymppine miäs ja vaikutti asias tuntevalt ja puhu ko ihmine ihmisel. See taivutti ja vaivutti muu ja mää rupesi jo haaveilema, et ollaks täsä nyy tanssaa lääkärin kans kisas. Sit see kehus mun lihaskuntoo ja kohteliaana miähenä sanos, et vaik sul tota ylipainoo onki VÄHÄ, nii ei sun siit tartte selän takii murhettuu. Ylipaino ei kuulemma vaikuta selän vaivoihin, lihaskunnon puute kylläkin. See oliki sit ainoo lääkäri mun elämäs, joka ei ol käskeny mun laihrutta. Ja selä vaivat ainoo mihi ei näköjäs laihruttamine auta, yks lääkäri käski mun laihrutta, ko mää oli hakemas antibiootti kuuri pitkittyne flunssa aiheuttama poskiontelotulehrukse. Et see laihruttamine vast hyvä lääke kaikkee on. Mää ole ihmetelly vähä et miks laihoil ihmisilläki o sit niimpal sairauksi??

Mää sit ilmottama tiätenki koko suvul, et mun selkä o niiko paska ny. Rva Meri vastas mun viästiin yliliikuvist nivelist, et ny se sit tieretä, et sun selkäranka o ko kastemarol, ja se kyl selittä mont assia.. Puutarha letkuks mää sitä enne luuli, mut kyl see matoki käy..

Mää ole vähä hualissani siit, et mite mää pysty istuma lentokonneess neljä tunti piänes tualis. See lääkäri oli kyllä ottanu senkin huamioon ja anto sellaset tropit, et o parempi ettei siihe ouzo paljo koske ainaska ensmäsel päiväl. Sano, et pualt tuntti enne lento, oteta pari poretabletti ja sit voi vaik nukkuu pari tuntii, vaikutus lakkaa neljän tunnin pääst. Ja sit normaalisatsi buranaa. Mikä o täl hetkel 800mg neljä kertta päiväs. Miteköhä mun vattani kestää tän kaike, seuraavaks mää syän ripulilääkkei vetelä maha. Noo tosiasias mää syän sellast suajalääket burana kans tykö. Nuari ihmine ja keittiöpöytä o purkki ja purnukka täys..