Kummisetäni yksi suosituimpia sananlaskuja on; "Se joka härillä ajaa, se härjistä puhuu". Ja näin on minunkin suhteeni. Maailmaani ei mahdu nyt kuin äitiys. Haluaisin olla säkenöivän älykäs ja kirjoittaa maailmanpolitiikasta, vaikka Putinista, mutta en kykene. Eikä se mitään, tuskin edes pystyisin tästä mikromaailmastani kirjoittamaan Putinista, saatikka älykkäästi. Ennen vouhasin tasa-arvosta ja ihmisarvoista ja nytkin minun pitäisi kirjoittaa esim. työpaikkakiusaamisesta ja Rädystä ja Ahteesta, vaan enpä kirjoita.

Sen sijaan kirjoitan hormooneistani ja menetetystä mielenrauhasta.

Olen aina pitänyt itseäni melko tasaisena ja älykkäänä, jopa viisaana ihmisenä. Ja paskat! Huomaan, että se oli jonkinasteista päälikuorta, oikeasti olen aivan sekapoltsi ihminen. Tässä luettelo asiosita, mistä olen nyt viimeiseksi, sanotaan nyt 24h aikana murehtinut. Asiat ovat aivan satunnaisessa järjestyksessä, koska muutenkaan elämässäni ei ole mitään järjestelmällistä.
  1. Poikani nukkuu liikaa. (Minun kuulemma pitäisi olla onnellinen.)
  2. Poikani nukkuu liian vähän. (Poika nukkuu n. 18h päivässä, mutta ottaa välillä pieniä pitstoppeja, eli n. 10 min. torkkuja.)
  3. Poikani saa liian vähän tissimaitoa. (No korvike on keksitty.)
  4. Poikani juo liikaa korviketta. (Ei ne kuulemma siihen halkea, vaan oksentavat sen pois. Poika ei juuri pulauttele.)
  5. Poikani ei kakkaa tarpeeksi usein. (Kahden päivän välein ja reilusti.)
  6. Poikani ei saa tarpeeksi virikkeitä. (Haloo, se on kuukauden vanha!!)
  7. Poikani tuntee itsensä yksinäiseksi. (Hän nukkuu..)
  8. Poikani sairastuu ja kuolee.
  9. Poikani polttaa itsensä liedessä/kuumassa vedessä. Lasken hänet itse sylistäni tälläiseen vaaratilanteeseen.
  10. Vahingoitan/tapan lapseni jollain muulla tavoin.
  11. Auto ajaa päällemme ja lapsi kuolee.
  12. Tipun rappusista ja vahingoitun/kuolen ja poika jää yksin. (Äijö tulee töistä vähintäänkin neljän tunnin sisällä.)
  13. Jäät tippuvat katolta päälleni ja kuolen ja poika jää yksin. (Katso yllä oleva vaihtoehto ja toisaalta katolla EI ole jäätä.)
  14. Äijö kyllästyy meihin ja jättää meidät. (Niiiin?????)
  15. Olen menossa ensi lauantaina ystäväni lapsen kastejuhlaan ja minulla ei ole meikkejä/vaatteita/lahjaa/kulmakarvani harottavat/en ole käynyt kampaajalla/kasvoni ovat hormoninäpyillä.
  16. Koska menemme ensi lauantaina kastejuhlaan, ajamme varmasti kolarin moottoritiellä ja kuolemme.
  17. Pyykinpesukone hajoaa.
  18. Minulla ei ole enää rahaa.
  19. En pysty ostamaan korviketta ja lapsi kuolee.
  20. Koska murehdin jatkuvasti ja kuvittelen omiani, tulen hulluksi.
Että kuule Hilkka Ahde, pienet on sun murheet....