Mulle on niiko niin turha tulla sanomahan, että et tee nii tai näin, säästä ny itteetäs, älä ny vaan mee mihkään ja varo ny sitä ja sitä ainetta.

Minen oo sairas, enkä päästäni vajaa. Minä oon 38 vuatias ja tiärän kyllä raskauren asettamat rajootukset ja asiat jotka voivat olla sikiölle haitallisia.

Jokasessa raskausvuarella tuntuu olevan omat rajootuksensa. Millon ei saa juara light-tuatteita ja ei siitä niin kauaa aikaa ole kun orottaville äireille juatettiin konjamiinia rauhoittamaan sikiöötä. Millon tarttee laihruttaa ja milloin sittei ei missään nimessä. Tähän voiskin ihan eri-ikääset äirit kommentoira, mikä heirän aikanaan oli sallittua ja mikä kiellettyä.

Jos minä haluan siivota kerralla huushollin, niin minä siivoan kerralla. Jos alkaa huimaamaan, minä kyllä istahran alas. Mitä sitten vaikka olisinkin vihriä naamaltain ja kyäkkäisin vichyklasi kourassa portaalla. Omapa on valintani, minen viitti tuhlata koko päivää siivoomiseen, kun oksettaa kuitenkin. Mulle saa kyllä kustantaa siivoojankin, en pistä pahaksi.

Minä laitan hajustettua vartalovoidetta, jos huvittaa. Kauheesti ei ole huvittanut laittaa kun jalkateriin, mutta jos siältä vauva saa myrkytyksen, niin sitten saakoon.

Minä kävin myöskin hieronnassa. Hieroja sanoi, että onko virtsaamisvaivoja kun munuainen on pikkasen turvoksissa. Sanoin, että pikkasen on, mutta juon kyllä vettä paljon. Niin juon kun munuaiset tuottavat pikavauhtia aineenvaihrunta kierroksen ja ramppaan vessassa parin tunnin välein. Oksentamistakaan ei voi sulkea pois.

Menen myöskin metsään. Vaikka suuntavaisto onkin huono, en suinkaan ole dementoitunut ja oletettavasti löyrän takaisin. Tähän mennessä olen löytänyt.

Juon myös light-juomia, kun neuvolassa sanottiin, että aspartamiini pitoisia saa juara. Kolme vuatta takaperin se oli kuulemma synti.

Oma Äireeni teki viime metreille saakka töitä odottaessaan mua. Oli tulossa Lahren markkinoilta Irenen kanssa, kun poltot alkoivat. Ajoivat kuitenkin Saloon synnyttämään. Torikauppiaan homma ei ole ihan niitä kevyimpiä hommia. Raskaita kangaspakkoja nosteltiin eres takas. Niin, että kyllä mun luutun heiluttaminen siihen nähren on kovin mietoa.

Niin, että tällä julistuksella sanon nyt, että kyllä mä ittestäni hualen pirän. Teen justihin niiko itte tahron!!