Mää ko ole luanteeltani semmone jämpti ihmine, ette missä kovi ajois ol ja jos voi valit, mää ole pikkase myähäs ko ajois, mikä suurest harmitta mun ain ajois olevi lähimäisi. Meirä äirest o tullu vanhemmite semmone, ettei päivä voi sisällyttä ko yhre tapahtuma, et sinne ehritä ajois ja ei sit tarvitte jännittä ehtiks seurava. Irene istu ainaki pualt tuntti ajois sovitus paikois ja Äijö valmistautu aamust alkae menosas, jos tartte mennä ja ainaki pualt tunti aikasemmi täyty olla pelipaikoil. Mul ei ol kiire ja jos o kiire, mää ole iha parhaimmillani. Jos o pakko olla klo 14 jossa, mää ole klo 14 siäl ja sil sipula. Ja muu nyppi, jos lääkäri/ kampaaja/ kosmetologi o myähäses, see kulutta MUN aikka sillo, eikä arvosta MUN aika.

Mun kampaaja o toivoto, mää tiärä et see o vähä jos see o 15 minuutti myähäs. Mää ole ottanu tavaks myähästy vähintä 10 minuutti vastaaotost. Ja silti mä saan orotta. Mää ole sewwert mont kerta assiast sanonu, et nykyäs hää soitta, jos hää o kakski minuutti myähäs. Paitti et sit mul tuli huano omatunto, ko mää semmottos ole riahunu ja toise pelättäny.

Vastaavast mää ole ain myähäs mun kosmetologilt, ko hää o eri jämpti ja mää tule sen kaks minuutti myähäs. Mut hänel mää soita, jos mää ole viis minuutti myähäs, ni hyvi me toime tulla.

Menit sitte yksityisel tai arvauskeskukse lääkäri, nee o ain myähäs. Näyttäkä mul ajois oleva lääkäri ni mää näytä teil lentävä lehmä.

No joka tapaukses mää melke myähästysi mun lomastain tai niiko niist suunnitelmist mitä mul loma suhte oli. Tänä päivän mää sit ole:

  • juanu ulkon rauhas kaffe sanomalehte lukie, hyvi nukutu yän jälke
  • käyny uimas matkaa
  • tavannu rakkaitani ja viättäny heirän kans aika
  • pessy huusholli akkuna (onneks mää en luvannu ittellein siivota kaapei..)
  • pussaillu Äijö kans
  • ole jättäny kännykä tarkotuksel koti
  • hoitanu rästi jääne tyätehtävät (niit oli minimaalise vähä ja ota niist aja takas)
  • ja mitä ilmeisemmi saan nautti illal tai yäl viäl oike kunno ukkosmyrskyst

Ei paskempi loma lopetus päivä Silmänisku ja nyy täyttämä se aimo lovi, joka o loma jäljilt jääny tilisaldo, mars, mars!!