Ollikkalan pohja lähetettiin nyt telakalle Bluen luo. Katsotaan mitä maestro saa aikaiseksi. Sen aikaa Bluen ihka ensimmäinen Ollikkala-pohja viihdyttää teitä. Ihanaa pirteää oranssia, syksyn väriä.

Olen tuota Blueta ajatellut hyvällä sydämellä ja itsekäs kun olen, myös itseäni. Minulle on kamalan vaikeaa pyytää toiselta palvelusta tai tekoa, jolla on arvoa vain minulle. Ei kuulkaa kukaan tässä maailmassa enää mitään ilmaiseksi tee. Lapsetkin saavat euron, jos vievät roskat tai tyhjäävät tiskikoneen. Ei muuten puhuttu asiasta Ollin nuoruudessa, joko tehtiin tai itkettiin ja tehtiin. Eikä ollut tiskikonetta. Olgan äiti oli niin julma, että tarkisti patatiskinkin ja pisti tiskaamaan uudelleen, jos homma oli huolimattomasti tehty. Nykyään tarkistan Äijön tiskaamat lasit valoa vasten.... Eikö muka kotona opitut tavat siirry, häh??

Niin niin siihen Bluehin takaisin. Jos Bluella olisi edes joku vapaaehtoinen hinnasto, vaikka pienikin, ni jo helpottaisi. Ajattelin laittaa Blueta ajatellen kympin itämeren suojeluun, niin sitten on ainakin jotain hyvää, vaikka pientäkin laitettu eteenpäin. Jos teillä on Bluen pohja, niin mainitkaa siitä pohjassanne. Minä nimittäin mielelläni käyn bongailemassa Bluen pohjia ja mielellään henkilökohtaisia pohjia. Bluella on harvinainen taito napata pienestä informaatiosta kaikki tarpeellinen saadakseen pohjasta henkilökohtaisen näköisen. Minä ainakin haluan, että tullessaan Ollikkalaan ihminen tietää tulleensa Ollikkalaan, eikä esimerkiksi Tupuriin (pikku oma vitsi sallittakoon..). Napin ja blokipohjan pitää kompata toisiaan. Siitä mie tykkään, vaikka tuskinpa moni komppaa tälläistä täydellisyyden tavoittelijaa ;oD